Kubuś Puchatek

Logopedia

Mowa w dużej mierze wpływa na ogólny rozwój dziecka i jego osiągnięcia w nauce. Stanowi narzędzie w zdobywaniu informacji, pozwala na wyrażanie swoich myśli, opinii, odczuć.
Ogromną rolę w procesie kształtowania mowy dziecka odgrywają rodzice i najbliższe otoczenie- to oni są jego pierwszymi nauczycielami mowy poprzez wspólne zabawy, czytanie książeczek, ich opowiadanie i śpiewanie piosenek. Istotne znaczenie w zakresie wspomagania i rozwoju mowy ma także działanie nauczyciela pracującego z dzieckiem w przedszkolu, gdzie zabawa stanowi dominujący sposób nauki. Jest kluczem do poznawania nowych słów, ćwiczy oddech, głos, słuch i wymowę. Doskonali formy gramatyczne uwzględniając przy tym akcent, melodię i rytm mowy. Poprzez zabawę możemy stymulować rozwój wszystkich funkcji, od których zależy prawidłowy rozwój mowy.

Zadania pracy logopedycznej;

1) przeprowadzanie badań wstępnych, w celu ustalenia stanu mowy
uczniów
2) diagnozowanie logopedyczne
3) organizowanie pomocy logopedycznej
4)prowadzenie terapii logopedycznej indywidualnej

Zajęcia w formie grupowej odbywają się raz w tygodniu.

Zajęcia prowadzi Lucyna Rejenciak